niedziela, 23 lutego 2014

zielona, zimowa czapka na drutach i męska czapka żakardowa na pocieszenie ;)


Hmmm.. nie wiem czy to dlatego, że zima się skończyła czy fason nie ten ale jakoś ta czapka mi nie pasuje. Miałam ją na głowie raz i owszem, jest ciepła ale coś nie gra. Do farbowanej niedawno przeze mnie włóczki dodałam grubą merinos Inter-fox'u bo w zamyśle miała być bardzo ciepła. Zrobiła się jakaś taka sztywna i niezbyt przyjemna. Czeka ją prucie, wrzucam ją ku przestrodze bo więcej nie zawsze znaczy lepiej ;)
Z dodatkową włóczką i grubością poprostu przedobrzyłam.



Może merinos na czapkę nie jest trafnym pomysłem? Może grubsze druty i mniej oczek poprawiłoby sytuację? Tego dowiemy się w następnym odcinku. Może nawet w następnym sezonie.

Na pocieszenie wrzucam męską czapkę na drutach dla L. Czapka dwukolorowa ze wzorem żakardowym z wełny merino cool wool merino superfine Lana Grossa. Nazwa długaśna tak jak włóczka - 160m./50g. zużycie to ok. 220m.

Dziergana na drutach nr 3 / 120 oczek. Wbrew pozorom zrobiłam ją całkiem szybko. Początek na prowizorycznym szydełkowym łańcuszku, po 1 centymetrze oczek prawych 1 rz. oczek lewych i po kolejnym centymetrze oczek prawych złożone, połączone i dalej dziergane pojedynczo.






Czapkę później została podszyta niebieskim polarem:





3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety sama nie dziergam więc dla mnie wykonanie własnoręcznie czapki jest wręcz niemożliwe. Za to bardzo chętnie noszę inne nakrycia głowy. Teraz dla mnie zdecydowanie najfajniejszy jest beret angorowy https://hatfactory.pl/37-berety-angorowe i to właśnie go najchętniej zakładam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń