niedziela, 2 lutego 2014

Czapka z listkami do chusty Dianna

Do zrobionej przed Świętami chusty Dianna wydziergałam czapkę. Również z włóczki Drops Delight ale tym razem połączyłam 2 nitki w różnych kolorach i dziergałam je razem. Wyszedł soczysty miks pozytywnie nastrajający i bardzo kobiecy jak powiedział Pan Fotograf ;)

Nie mogłam się doczekać efektu i mam zdjęcia jeszcze przed upraniem :) Mi się podoba, a co! Liczę na to, że nowej właścicielce też do gustu przypadnie. Po upraniu z pewnością będzie ładniejsza (na to liczę ;) bo z chustą tak właśnie było.




Zdjęcia nie oddają w pełni  ferii barw jaka zapanowała na czapie ale na słowo trzeba uwierzyć, że jest dobrze, soczyście i kolorowo.

Zużycie to 65g (ok 115m każda włóczka), druty 3 oraz 3,5. Nabrałam 120 oczek, po ściągaczu zredukowałam do 104. Jedyną ozdobą czapki są dwa listki.

Wzór listków wykombinowałam jakoś tak:


Y   oczko prawe z poprzecznej nitki
o    narzut
-    oczko lewe
|     oczko prawe
+    oczko prawe przekręcone
/|\    trzy razem (dwa zdjąć na prawo, 1o. prawe, przełożyć nad nim zdjęte oczka)
\     dwa razem na prawo  od prawej
/     dwa razem na prawo  od lewej

Jakbym robiła drugi raz to w większym listku dorobiłabym dłuższą łodyżkę i 1-2 rzędy lub już w ściągaczu ciągnęłabym przekręcone oczko łodyżki. Może następnym razem.

Tylko czy ja tej zimy zdążę jeszcze zrobić czapkę zimową dla siebie?


1 komentarz: