poniedziałek, 23 grudnia 2013

ciepła męska czapka na drutach we wzór koszykowy

Rzutem na taśmę udało mi się wydziergać czapkę. Stanowi ona komplet ze swetrem, który dziergałam wcześniej :) Koncepcja zmieniała się ze sto razy więc prucia było sporo.
Początkowo miała być dwukolorowa ale posiałam gdzieś specjalnie kupiony na tę okazję kłębek w ciemniejszym kolorze.

Wykonana podwójną nicią MERINO Interfoxu na drutach 4 i 6 na okrągło. Zużyłam 2 motki i trochę (ok 1/3 trzeciego). Do splotu koszykowego konieczne były dużo grubsze druty. sprawdziły by się nawet i nr 7.


Jest naprawdę grubaśna.

Narzucone 90o. ściągacz 3x3.

Dalej splot koszykowy:
rz. 1:  3 oczka z przodu roboty, 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego;
rz. 2-6: oczka prawe;
rz. 7:  3 oczka z tyłu robótki 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego,
rz 8-12: oczka prawe;
rz 13:  3op, 3 oczka z przodu robótki, 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego.

Redukować na wysokości wg uznania najpierw te, które idą pod spodem, później te z góry po jednym oczku na każdą trójkę (tę idącą pod spodem). Dalej 3 oczka razem z przekładaniem (2o zdjąć na drut pomocniczy, 1o.p., przełożyć nad nim 2 o.), zakończyć przeciągając nić przez pozostałe oczka. Można zredukować więcej wg uznania.

Gdyby ktoś potrzebował to przygotowałam graficzny wzór splotu koszykowego:

...

z ostatniej chwili: obdarowany bardzo się cieszy z prezentu, czapka razem z właścicielem pojechała sprawdzić się w górach :)




1 komentarz:

  1. Ja niestety nie znam się na własnoręcznym robieniu czapek ale jestem zdania, ze jak najbardziej takie capy są nieśmiertelne. Dlatego ja również bardzo chętnie zamawiam sobie nakrycia głowy z https://hatfactory.pl/ i jestem zdania, że jest to świetne miejsce z takimi rzeczami jak czapki czy kapelusze.

    OdpowiedzUsuń