niedziela, 13 października 2013

Prosta damska czapka - czapka ze wstążkami z marszczeniem.


Zależało mi na czapce, pod którą można zmieścić koński ogon lub inna fryzurę bez jej zniekształcania. Tak powstała czapka ze wstążkami. Jest tak naprawdę zwykły worek z dziurkami po boku na wstążkę. Tak naprawdę to wzór pojawiał się w trakcie dziergania.

Włóczka to RED HEART bella (100% akryl) i jednolita w morskim kolorze włóczka również 100% akryl odrobinkę cieńsza od belli ze starych zapasów.



Wstążki w dobranych kolorach są tylko z jednej strony.


Narzuciłam 64o. na druty 5, ściągacz 2x2 ok 3cm na okrągło. Dalej dodałam równomiernie 4 oczka i dziergałam 2cm na drutach nr 7. Na drutach miałam: marker startowy, 17o, marker, 51o. Dalej dziergałam 17o, narzut, 2 razem na prawo, narzut, 2 razem na prawo. Po 2ch rzędach o. prawych znów 17o, narzut, 2 razem na prawo, narzut, 2 razem na prawo i tak w sumie 5 x. Później 16o. narzut, 2 razem na prawo, narzut, 2 razem na prawo, 2 rzędy prawych o. i tak 3 razy. Dalej 15o. narzut, 2 razem na prawo, narzut, 2 razem na prawo, 2 rzędy prawych o. i tak 1x, Dalej 14.. aż do 11 oczek. 

Dziurki utworzyły łuk. Po ok 2cm *2o razem na prawo 2op* powtarzałam od **. Rząd o prawych i znów  *2o razem na prawo 2op* powtarzałam od **, 2rz. o. prawych. przeciągnęłam koniec nici przez wszystkie oczka i zaciągnęłam.

Wciągnęłam ok 80cm dwie wstążki w pasujących kolorach.

Jeżeli ktoś chce powtórzyć to powodzenia :)


7 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami właśnie takie najprostsze czapki potrafią być najładniejsze więc ja również tego rodzaju nakrycia głowy lubię. Na tą chwilę również zamówiłem już sobie kapelusz męski letni https://hatfactory.pl/31-kapelusze-letnie-meskie i nie mogę się doczekać, aż będzie on u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładna czapka i muszę przyznać, że mi się ona bardzo podoba. Zresztą ja również chętnie kupuję czapki w https://www.sterkowski.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej można dostać tam to czego szukamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń